Kodály Zoltán Tagiskola
A Salgótarjáni Általános Iskola Kodály Zoltán Tagiskolája 1959-ben nyitotta meg kapuit, mint Nógrád vármegye első zenei tagozattal rendelkező, és ma már egyetlen emelt szintű ének-zenét oktató általános iskolája. A zenei nevelés mellett: a színjátszás, a drámapedagógia, a néptánc, eszközrendszere is hozzájárul a tanulók személyiségformálásához.
A nevelőtestület tagjai szakmailag jól képzettek és igyekeznek mindazt a tudást, kompetenciát megszerezni, mely a különböző adottságú, képességű gyermekek neveléséhez – oktatásához szükséges.
Fontosnak tartjuk, hogy tanítványaink azt érezzék: itt minden értük és általuk történik. Kiemelt célunk az alapfeladat színvonalas ellátása, olyan nevelő-oktató munka végzése, amelyben az ismeretek elsajátítása, a tanulók képességfejlesztése, a továbbtanulás megalapozása és a nevelés harmonikus egységet alkot.
Arra törekszünk, hogy tanítványaink szilárd alapokat kapjanak tudás és kulcskompetenciák tekintetében, s megállják helyüket a középiskolákban, majd a nagybetűs „életben” is.
Iskolánk a Boldog Iskola program megvalósítója, melynek fókuszában a pozitív pszichológia elvein alapuló gondolkodásmód elsajátíttatása áll. A foglalkozások segítik a gyerekeket a hétköznapi problémáikkal való megküzdésben. A folyamatos önismereti fejlesztéssel a személyes, lelki egészségüket is tápláló kompetenciákat is fejleszti.
Eredményes nevelő – oktató munkánkat bizonyítja, hogy intézményünk hírneve, megítélése pozitív. Salgótarján második legnagyobb létszámú általános iskolája vagyunk, mely továbbra is vonzó intézmény a város, illetve a környező települések lakói számára.
Mindez köszönhető a jól felkészült tantestületnek és a modern, esztétikus infrastrukturális adottságnak. Kiemelt szerepet kap a tehetséggondozás kérdése.
Számos megyei és országos tanulmányi versenyen vesznek részt tanulóink humán, reál és készségtantárgyakat illetően, valamint sport területén.
Hangsúlyt fektetünk a felzárkóztatás és esélyegyenlőség kérdésére. Rendelkezünk céljainak eléréséhez szükséges humánerőforrás és infrastrukturális feltételekkel, melyért az agilis iskolavezetés sokat tesz.
Intézményünkben alapérték a hagyományőrzés és az innováció egyensúlyának biztosítása. Tantestületünk tagjai igyekeznek megfelelni az új kihívásoknak, nyitottak az új módszertani, tanulásszervezési módok alkalmazására.
A következetes, szakmailag megalapozott nevelő-oktató munkát segítik az intézményen belül szerveződő munkaközösségek és munkacsoportok. Fontos szerepet tölt be az iskola életében az alkalmazotti kör többi tagja is (intézményi tiktár, pedagógiai asszisztens, rendszergazda, technikai dolgozók).
További segítséget jelent az iskolánkban működő Pro Arte Musica Alapítvány, mely az itt folyó nevelő-oktató munka támogatására jött létre.
Intézményünk széles kapcsolati hálóval rendelkezik. A partnereinkkel való kapcsolattartás az őszinteségen, bizalmon és az együttműködésen alapszik, bizonyítja mindezt számos megvalósult közös program és rendezvény.
Megnyugtató eredményként könyvelhetjük el, hogy a csökkenő gyermeklétszám ellenére minden évben sikerül az általános tantervű osztály mellett emelt szintű ének-zene oktatásban részesülő osztályt is indítani, s ezzel a több mint fél évszázados hagyományt megőrizni.
A megyei, sőt nemzetközi szintű művészeti sikerek és fellépések sokasága bizonyítja specialitásunk eredményességét, fontosságát és jelentőségét.
A Magyar Zeneiskolák és Művészeti Iskolák Szövetsége által, 2023-ban iskolánk bekerült a Művészetpedagógiai Értéktár intézményeinek sorába. Itt köszönet jár mindazon ének-zene szaktanároknak is, akik a 64 éves iskolánk művészeti tevékenységében eddig részt vállaltak.
2023. június 9-én a Belügyminisztérium és az Energiaügyi Minisztérium Örökös Ökoiskola címet adományozott intézményünknek.
Az Oktatási Hivatal Bázisintézménye címet 2020-ban és 2023-ban is elnyerte intézményünk.
Négy jó gyakorlattal rendelkezünk:
1. ÖKOSULI – avagy a környezettudatos nevelés és oktatás lehetőségei iskolánkban;
2. Jeles napok – Világnapok gyermekszemmel;
3. Nyitott szemmel – nyitott szívvel a gyermekekért – mentálhigiéné, drámapedagógia;
4. Pályaorientációs nap.
A mindennapi nevelő-oktató munkánkat a következetesség, a hitelesség, elkötelezettség, innovatív szemlélet, gyermekközpontúság, kreativitás és végül, ami nagyon fontos – az optimizmus vezérli.
Ezen szemlélet alkalmazásával törekszünk intézményünkben a minőség – eredményesség és hatékonyság hármas egységének megvalósítására.